Vem fan vill vara 30?

Var på en fest härom dagen. I en diskussion om ålder säger en 21-årig tjej:
"Men alltså, vem fan vill egentligen vara 30"
Ingen säger emot. Jag tittar ner i golvet, suckar. Det är som att säga: Vem fan vill vara kvinna, vem vill vara bög, vem vill vara mörkhyad? Åldersdiskriminering är inte lika uppmärksammat som de andra kategorierna inom intersektionaliteten. Det är mer socialt accepterat att förringa ålder.

I longitudinella studier har man följt individer genom flera årtionden, från 20 - 90, de som levde så länge. Man har vart tionde år frågat dem samma frågor om ålder, och varje gång har de menat att nu är jag lyckligare än vad jag var för 10 år sedan, eller nu är jag mer tillfreds med mig själv, eller nu känner jag mig själv mer etc etc.
 
 
 
 
1 Cat:

skriven

Tur att inte jag var på den festen..:P

Svar: Ja, tur det =)
Jessica

2 Karl:

skriven

Schysst blogg!

Svar: Tack ska du ha!
Jessica

Kommentera här: