Bakat och klart.

Varje eftermiddag klockan 15 fikas det på avdelningarna där jag jobbar.
Eftersom aktiviteterna jag håller i inte passar alla bestämde vi oss en eftermiddag för att baka - det blev en saftig glasserad chokladkaka. Bortsett från olika hygienbestämmelser etc, spritade jag ett bord i matsalen och frågade om 2 damer ville hjäla mig med kakan. Det ville de gärna. Kanske kunde de inte röra i smeten av olika anledningar - och kanske kunde jag inte heller tvinga dem till handtvättning vilket vore ett fenomenalt övertramp så jag gjorde grovjobbet, men de fick hjälpa mig att räkna och varje receptbeskrivning lästes högt för att också ge dem möjlighet att tycka och tänka: "låter detta bra, frågade jag dem?", "brukade ni göra så?". En bakstund med lite småprat och annat trivsamt. Så klart fick de varsin slickpott.
 
 
 

Kommentera här: